همان‌طور که در بخش اول گفتیم، گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان کاری بیش از حمل و نقل انجام می‌دهند. این‌ آثار هنری متحرک اولویت‌های یک درصد جمعیت جهان را برآورده می‌کنند و در دنیای آن‌ها، تجمل و خودنمایی نسبت به همه چیز برتری دارد. اما اگر انتقاد از سبک زندگی ثروتمندان را کنار بگذاریم، این‌ها خودروهایی هستند که شگفتی انسان را بر می‌انگیزند. اگر جزو خانواده‌های ثروتمند دنیا هستید، این وسایل حمل و نقل و قیمت‌های سرسام‌آورشان مال شما هستند. 


Ferrari F60 America

Ferrari F60 America 

به مناسبت شصتمین سال حضور فراری در آمریکای شمالی، این کارخانه‌ی ایتالیایی ده دستگاه از این خودرو رو تولید کرد. F60 که بر اساس مدل F12 Berlinetta ساخته شده است، با ستاره‌ها و خط‌های سیاه و سفیدی که دارد یک خودرو کاملا آمریکایی محسوب می‌شود. این خودرو یک سقف متحرک دارد که در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت هم باز و بسته می‌شود. مکانیکF60 با F12 تفاوتی ندارد اما آن هم یک خودرو معمولی نیست. موتور 6.2 لیتری V12 این خودرو 740 اسب بخار قدرت دارد و باعث می‌شود بتواند در 3.1 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. قیمت این خودرو 2.5 میلیون دلار است.


Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

با قیمت 2.5 میلیون دلاری و یک بدنه‌ی جدید، این نسخه از بوگاتی تمام پیشینیان خود را کنار زده است. در حالی که بوگاتی ویرون تعریف عملکرد خودرو را تغییر داد، چیرون این حرف که ویرون آخرین مدل از نسل خودش است را به یک جوک بی‌مزه تبدیل می‌کند. این خودرو با یک موتور 8 لیتری Quad-Turbocharged W16 و 1.500 اسب بخار قدرت در کمتر از 2.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر بر ساعت است. بوگاتی چیرون سریع‌ترین خودرو جهان نیست اما این خودرو خصوصیات دیگری هم دارد که آن را به یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند. 


Koenigsegg One

Koenigsegg One

با 2 میلیون دلار خیلی چیزها می‌شود خرید؛ یک خانه‌ی بسیار زیبا، تقریبا 80 دستگاه Mazda MX-5 و البته یک دستگاه فوق خودرو سوئدی. یک آدم منطقی احتمالا روش‌های بهتری برای خرج کردن این پول پیدا می‌کند، اما عشق به خودرو منطق سرش نمی‌شود. پس از این‌که متوجه شوید این خودرو چه قابلیت‌هایی دارد، احتمالا نسبت به خرید آن خوش‌بین‌تر می‌شوید. این نسخه که به تعداد محدودی تولید بر اساس Agera R طراحی شده است، 1.340 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعتش به 440 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. فقط شش دستگاه از این فوق خودرو سوئدی تولید شده است که همه‌ی آن‌ها به‌سرعت به فروش رسیده‌اند. 


Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera

وقتی به خودروهای هیبرید فکر می‌کنیم معمولا McLaren P1، Porche 918 Spyder و Ferrari Laferrari به ذهن‌مان می‌آیند و همیشه Koenigsegg Regera از این لیست جا می‌ماند. این خودرو 2 میلیون دلاری با یک موتور 5 لیتری Twin-Turbo و یک باطری 4.5 کیلو واتی 1.500 اسب بخار قدرت دارد و در 2.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بر اساس ارزیابی‌های Koenigsegg، این خودرو قادر است در 20  ثانیه به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد. 


Lamborghini Centenario LP 770-4

Lamborghini Centenario LP 770-4

فروچیو لامبورگینی، موسس یکی از معروف‌ترین برند‌های خودرو جهان، اگر زنده بود در سال 2016 صد ساله می‌شد و به همین مناسب، لامبورگینی Centenario را با قیمت 1.9 میلیون دلار به بازار عرضه کرد. بلند‌تر، بزرگ‌تر و سبک‌تر از Aventador، این نسخه از لامبورگینی بدنه‌ی فیبر کربن دارد و بسیار زیبا و کاربردی است. این خودرو به قوی‌ترین موتوری که لامبورگینی تا به حال تولید کرده مجهز است؛ یک موتور 6.5 لیتری V12 که 770 اسب بخار قدرت دارد. با توجه به وزن کمش، Centenario  می‌تواند در 2.8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتش 354 کیلومتر بر ساعت است. 


منبع : Digitaltrends